HTML

Mirrr világa

Friss topikok

Címkék

Archívum

logika, segítőkészség, gördülékeny megoldások

2013.11.22. 09:37 Mirrr

Előzetesen már írtam arról, milyen egyszerű Borsodban a gépezet. Most - ha jobban belegondolok, pozitív a mérce,- de azért történtek ismét furcsaságok.

Egy ismerősöm a miskolci Voda cc-ben dolgozik és tőle hallottam, hogy van hozzájuk felvétel. Meglepődtem, mert előtte voltam Barcikán a munkaügyön és hát finoman szólva nem volt nagy a zsezsgés a munkahely fronton ezúttal sem.

Válasz erre volt: "áhh oda ne menj, azok a saját pöcsük se találják, menj Miskolcra, én is úgy kerültem be anno a Vodához". Elkerekedett szemek részemről, "jééé ilyet lehet?" "Persze, hogy lehet, bár nem oda vagy regisztrálva, ők fognak kiközvetíteni."

Na. Végre valami, amiben megmutatkozik, hogy mégiscsak egy egységes, országos rendszerről van szó.

El is ballagtam hát. A Vodás kapcsolattartó tök kedves volt, segítőkész, egyedül abban nem tudott segíteni, hogy az nem -e kizáró tényező, hogy még munkanélkülin vagyok. De ebben a szomszédos irodában dolgozó hölgy tudna segíteni. A szomszédos irodában dolgozó hölgy félórás egymás mellett elbeszélés után valóban tudott segíteni. Bár talán rövidülhetett volna ez az idő, ha kérdésemre koncentrál, végigvárja azt, és lehetőség szerint arra is válaszol.

(Akkor lehet, hogy nem kellett volna háromszor elismételnem a mondókám és nem basszuk fel mindketten magunkat a másik hülyeségén...)

No lényeg a lényeg, megpályáztam, az első szűrésen túl vagyok, most a köv. körre várok. Nem emiatt írok ismét.

Igazából van pár dolog, amit megint csak nem értek. Értetlenkedésem tárgyai a következők.

  • Ha a Vodánál már dolgoznak az én városomból való emberkék, vajh itt nálunk miért nincs infó erről a lehetőségről? Ha amúgy a tényleges papírmunka az én munkaügyömön fog történni, miért kell minden apró-cseprő infó miatt nem kevés forintért Miskolcra utazgatnom? (az még oké, hogy a csoportos interjú ott fog történni, azzal semmi baj, de az egy oda-vissza út, az eddigi 3 helyett...)
  • Miért egy ismerősömtől kell megtudnom, hogy egy tőlünk 25 km-re lévő munkaügyi kirendeltségen van nekem való munkalehetőség? (Én értem, hogy ez egy megyei kirendeltség, és nekik is megvan a maguk földrajzi körzete, de mint a mellékelt ábra mutatja, csak van ott némi keresnivalóm, ha egyszer profilomba vág ez a munka, és nem is vágtak ki egyből. Ráadásul dolgoznak ott földijeim már)
  • Miért nem lehet az infókhoz helyben hozzájutni, hogy utazni már csak akkor kelljen, amikor arra már ÉRDEMBEN van szükség? (Oké, hogy oda-vissza körülbelül két óráról és ezer forintról van szó, na de azért sok egy ezer ft-az végül sok ezer ft)
  • Ténylegesen akkor ezt a melót mégiscsak ÉN találtam magamnak, még ha a munkaügy intézte is végül az első interjú helyét és idejét. (Magyarul a munkaügy csak azért kell, h a melóra való képzés idején is tudjanak biztosítani valamiféle pénzbeni juttatást. És az első kör idejét és helyét, valamint az ehhez szükséges első körös információszolgáltatást ők intézzék. Ez sem elhanyagolható tényező ugyan, de azért mégsem ŐK segítettek abban, hogy munkalehetőséget ŐK segítsenek keresni/találni.)

No ezek azok, amiket nem értek én.

Lábjegyzet, hogy a miskolci munkaügyön pl indulnak képzések. Jól látható helyeken ki vannak téve az álláskeresést/ elhelyezkedést elősegítő lehetőségek. (önéletrajz minták, különböző interjúra felkészítő tréningek, technikák). Szóval ott, mintha ténylegesen dolgoznának azon, hogy a munkanélkülieknek (már aki akar) segítsenek visszaintegrálódni.

Összefoglalva megint csak azt nem értem, hogy ha nekem kell valamiért fizetnem, akkor miért egységes az országban minden hivatal, minden rendszer, -de ha nekem kell segítség, akkor miért is nem az.

Demagóg kérdéseket feszegetek?

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mirrrmurrr.blog.hu/api/trackback/id/tr895648937

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása